Skuteczne kampanie Amazon Ads i pozycjonowanie międzynarodowe – na co zwrócić uwagę?

Amazon Ads to platforma reklamowa, której marketerzy mogą używać do promowania swoich produktów na Amazon.com. Średni koszt reklamy Amazon to jedna trzecia kosztu reklamy Google, co czyni ją dość atrakcyjną opcją szczególnie dla tych, którzy dopiero rozpoczynają swoją przygodę z marketingiem online. Skuteczne kampanie Amazon Ads to świetny sposób na zwiększenie sprzedaży i budowanie bazy lojalnych klientów. Jaki związek mają jednak z pozycjonowaniem międzynarodowym? Przyjrzyjmy się temu bliżej.
Najważniejsze zasady pozycjonowania międzynarodowego
Kraj
Przede wszystkim stajemy przed wyborem kraju. Strategia optymalizacji i promocji będzie zależeć od specyfiki danego miejsca. Musisz więc wziąć pod uwagę język, konkurencyjność słów kluczowych, regionalne tradycje oraz charakter link buildingu. Większość świata korzysta z wyszukiwarki Google, co znacznie ułatwia Twoje zadanie. Pamiętaj też, że skuteczne kampanie Amazon Ads również powinny być dostosowane do wymagań mieszkańców kraju, na który kierujesz swoje reklamy.
Język
Nie możemy mówić o efektywnym pozycjonowaniu, jeśli nie znamy przynajmniej podstaw języka wybranego kraju. Jest to szczególnie ważne w kontekście pozycjonowania stron internetowych pod kątem słów i fraz kluczowych. Musisz umieć odkryć intencje wyszukiwania swoich klientów oraz tworzyć materiały, które będą dla nich przydatne, a przede wszystkim zrozumiałe.
Domena
Działając w innym kraju, musimy zdobyć zaufanie nowych konsumentów. Najlepszą metodą jest założenie domeny w danym kraju. Pamiętaj, że końcówki „.de”, „.fr” czy „.uk” pokazują, że interesuje Cię rodzima kultura mieszkańców.
Od czego zacząć pozycjonowanie?
Już podczas opracowywania strategii musisz przeanalizować sytuację rynkową kraju oraz ocenić jego potencjał. Sprawdź PKB w przeliczeniu na jednego mieszkańca, zobacz, jakie udziały w sprzedaży mają witryny e-commerce i co najbardziej interesuje zagranicznych klientów. Dodatkowo powinieneś wziąć pod uwagę krajową i lokalną konkurencję – pamiętaj, że musisz wpisać się w tkankę kraju, a nie jest to proste zadanie.
Kolejnym elementem jest dopasowanie algorytmów do wyszukiwarki dominującej w danym kraju. Sprawdź, jakie metody pozycjonowania cieszą się tam największym zainteresowaniem, aby nie zostać w tyle. To, co sprawdza się w Polsce, nie musi działać w innym miejscu.
Weź również pod uwagę różnice w strefach czasowych. Jest to ważne w kontekście dostępu do kanałów komunikacyjnych, czasu publikowania komunikatów czy targetowania reklam. Skorzystaj z narzędzi Kalendarza Google, który pozwala na ustawienie wielu różnych stref czasowych. Dodatkowo możesz zapisywać tam wydarzenia sezonowe, które również wpływają na konwersję i klikalność na stronie.
Na koniec content. Pamiętaj, że tym, czego szukają odbiorcy niezależnie od kraju, jest właśnie treść. Musisz cechować się oryginalnością oraz tworzyć autorskie materiały. Treść jest podstawą pozycjonowania stron internetowych. Poznaj potrzeby odbiorców zagranicznych i daj im coś, czego nie mogli znaleźć do tej pory.
Wnioski
Jak widać, pozycjonowanie międzynarodowe to dość skomplikowana strategia marketingowa. Jeśli natomiast zależy Ci na pozyskiwaniu zagranicznych klientów, bez wątpienia jest ona najlepszym rozwiązaniem. Jaką rolę odgrywa w tym jednak Amazon? Skuteczne kampanie Amazon Ads to takie, które zapewniają satysfakcjonujący zwrot z inwestycji. Jeśli więc chcesz zwiększyć sprzedaż, warto wykorzystać wyżej wymienione metody, dzięki którym dotrzesz do konsumentów z innych krajów i zaprezentujesz im swoją ofertę w przystępny dla nich sposób.