Pozycjonowanie stron Kalisz: WordPress, SEO i e-commerce

O początkach WordPressach mogłeś usłyszeć już w 2003 roku, kiedy koncentrował się na rozwoju własnej witryny. Jego celem było wówczas pozyskanie uwagi internautów. Te działania sprawiły, że stał jednym z najpopularniejszych systemów zarządzania treścią
i zarządza niemal 40% stron w całej przestrzeni internetowej. Poza typowymi funkcjami umożliwia również stworzenie sklepu internetowego obsługiwanego przez wtyczkę WooCommerce. Wszelkie zawiłe, marketingowe zagadnienia objaśni Ci pozycjonowanie stron kalisz.
Czym jest wtyczka WooCommerce?
Plug-in to dodatkowy moduł dla programu komputerowego lub platformy internetowej, poszerzający jej możliwości. Jeżeli stawiasz na pozycjonowanie stron kalisz, z pewnością nauczysz się sprawnej obsługi WordPressa i jego wtyczek.
W przypadku WordPressa mowa o systemie open source, który umożliwia ingerencję w kod źródłowy, co sprzyja pozycjonowaniu SEO. Taką darmową wtyczką jest właśnie WooCommerce, która umożliwia:
- tworzenie stron produktowych,
- rejestrację zamówień online,
- zarządzanie magazynem,
- tworzenie bazy klientów,
- generowanie faktur,
- prowadzenie statystyk i monitoringu sprzedaży.
Wsparcie Yoast SEO
Wtyczki na WordPressie mogą się uzupełniać i pozytywnie wpływać na swoje działanie. Jedną z nich, szczególnie ważną dla optymalizacji, jest Yoast SEO. Posiada ona darmową i płatną wersję o bardziej rozszerzonych funkcjach. Pozwala na konfigurację motywu, analizę i optymalizację słów kluczowych i treści, a także zajrzenie do wyników wyszukiwania. Dodatkowo dba o wykrywanie ryzyka duplikujacego się contentu, co jest szczególnie przydatne w ujęciu kart produktowych w sklepie.
Optymalizacja i pozycjonowanie WordPress w pigułce
W 10 prostych krokach możesz rozpocząć optymalizację swojego sklepu internetowego na platformie WordPress. Zadbaj więc o:
- wykonanie audytu SEO i analizy konkurencji,
- określenie intencji wyszukiwania klientów,
- słowa kluczowe oraz meta tagi,
- przyjazny adres URL,
- optymalizację nagłówków i treści,
- karty produktów wraz z multimediami,
- zaimplementowanie danych strukturalnych,
- dostosowanie strony do urządzeń mobilnych,
- prędkość ładowania z podstawowymi wskaźnikami internetowymi,
- synergię z mediami społecznościowymi.
WordPress udostępnia wiele motywów, wybierz więc ten, który będzie sprzyjać prezentacji Twoich produktów oraz okaże się intuicyjny w prowadzeniu ścieżki zakupowej. Dodatkowo warto skorzystać z wtyczki cache, która zapisuje pamięć podręczną. Dzięki temu poprawisz prędkość ładowania poszczególnych elementów na stronie.
Wnioski
Jeżeli jesteś świeżakiem na internetowym rynku sprzedażowym, wtyczka WooCommerce dla WordPress będzie Twoim niezbędnikiem w działaniu. To wszystko pozwoli Ci założyć sklep online, bez wsparcia specjalisty z zakresu ID. Mimo wszystko, pozycjonowanie stron kalisz – może okazać się zbawiennym źródłem informacji, zwłaszcza jeżeli dopiero rozkręcasz swój biznes. Spróbuj sam i czerp więcej finansowych korzyści.