Pozycjonowanie stron Kalisz: WordPress, SEO i e-commerce

O początkach WordPressach mogłeś usłyszeć już w 2003 roku, kiedy koncentrował się na rozwoju własnej witryny. Jego celem było wówczas pozyskanie uwagi internautów. Te działania sprawiły, że stał jednym z najpopularniejszych systemów zarządzania treścią

i zarządza niemal 40% stron w całej przestrzeni internetowej. Poza typowymi funkcjami umożliwia również stworzenie sklepu internetowego obsługiwanego przez wtyczkę WooCommerce. Wszelkie zawiłe, marketingowe zagadnienia objaśni Ci pozycjonowanie stron kalisz.

Czym jest wtyczka WooCommerce?

Plug-in to dodatkowy moduł dla programu komputerowego lub platformy internetowej, poszerzający jej możliwości. Jeżeli stawiasz na pozycjonowanie stron kalisz, z pewnością  nauczysz się sprawnej obsługi WordPressa i jego wtyczek. 

 

W przypadku WordPressa mowa o systemie open source, który umożliwia ingerencję w kod źródłowy, co sprzyja pozycjonowaniu SEO. Taką darmową wtyczką jest właśnie WooCommerce, która umożliwia:

 

  • tworzenie stron produktowych,
  • rejestrację zamówień online,
  • zarządzanie magazynem,
  • tworzenie bazy klientów,
  • generowanie faktur,
  • prowadzenie statystyk i monitoringu sprzedaży.

Wsparcie Yoast SEO

Wtyczki na WordPressie mogą się uzupełniać i pozytywnie wpływać na swoje działanie. Jedną z nich, szczególnie ważną dla optymalizacji, jest Yoast SEO. Posiada ona darmową i płatną wersję o bardziej rozszerzonych funkcjach. Pozwala na konfigurację motywu, analizę i optymalizację słów kluczowych i treści, a także zajrzenie do wyników wyszukiwania. Dodatkowo dba o wykrywanie ryzyka duplikujacego się contentu, co jest szczególnie przydatne w ujęciu kart produktowych w sklepie.

Optymalizacja i pozycjonowanie WordPress w pigułce

W 10 prostych krokach możesz rozpocząć optymalizację swojego sklepu internetowego na platformie WordPress. Zadbaj więc o:

 

  1. wykonanie audytu SEO i analizy konkurencji,
  2. określenie intencji wyszukiwania klientów,
  3. słowa kluczowe oraz meta tagi,
  4. przyjazny adres URL,
  5. optymalizację nagłówków i treści,
  6. karty produktów wraz z multimediami,
  7. zaimplementowanie danych strukturalnych,
  8. dostosowanie strony do urządzeń mobilnych,
  9. prędkość ładowania z podstawowymi wskaźnikami internetowymi,
  10. synergię z mediami społecznościowymi.

 

WordPress udostępnia wiele motywów, wybierz więc ten, który będzie sprzyjać prezentacji Twoich produktów oraz okaże się intuicyjny w prowadzeniu ścieżki zakupowej. Dodatkowo warto skorzystać z wtyczki cache, która zapisuje pamięć podręczną. Dzięki temu poprawisz prędkość ładowania poszczególnych elementów na stronie. 

Wnioski

Jeżeli jesteś świeżakiem na internetowym rynku sprzedażowym, wtyczka WooCommerce dla WordPress będzie Twoim niezbędnikiem w działaniu. To wszystko pozwoli Ci założyć sklep online, bez wsparcia specjalisty z zakresu ID. Mimo wszystko, pozycjonowanie stron kalisz – może okazać się zbawiennym źródłem informacji, zwłaszcza jeżeli dopiero rozkręcasz swój biznes. Spróbuj sam i czerp więcej finansowych korzyści.