Od kiedy dziecko zaczyna rozpoznawać kształty?

Kiedy dziecko po raz pierwszy rozumie pojęcie kształtów? Jest to coś, nad czym zastanawia się wielu rodziców, a odpowiedź nie jest tak prosta i sucha, jak mogłoby się wydawać. Na przykład warto zauważyć, że małe dzieci mogą rozpoznać znane kształty, niekoniecznie nazywając je w sposób, który uznalibyśmy za identyfikację. Dopiero gdy mają około 2 lub 3 lat, mogą faktycznie nazwać wszystkie swoje kształty.

 

Kiedy próbujesz dowiedzieć się, czy twoje dziecko osiągnęło punkt, w którym może zidentyfikować podstawowe kształty, jest kilka rzeczy, o których należy pamiętać:

 

-Małe dzieci zdobędą wczesne doświadczenie z kształtami w znanych kontekstach, takich jak w domu lub w przedszkolu, ale to nie znaczy, że będą w stanie od razu je etykietować. Kształty mogą być wykorzystywane w grach i zabawach bez możliwości ich nazwania przez dziecko.

 

-Z reguły lepiej jest, aby dzieci uczyły się o nieznanych im rzeczach ze źródeł, z którymi zwykle się nie stykają (jak książki), niż ze źródeł znanych (jak zabawa zabawkami), zanim będą gotowe do samodzielnego oznaczania tych rzeczy.

 

-Niektóre dzieci mają naturalne talenty w zakresie umiejętności wizualnych lub świadomości przestrzennej, ale inne mogą potrzebować dodatkowych ćwiczeń i zachęty ze strony rodziców, aby osiągnąć ten sam poziom zrozumienia.

Więcej podobnych artykułów znajdziesz na stronie https://brainboss.pl/ .