Jak radzić sobie z krytyką w pracy?

Krytyka w pracy może być trudna do zniesienia. To nie jest tak, że jesteśmy przyzwyczajeni do bycia krytykowanymi w domu i trudno jest wiedzieć, jak odpowiednio zareagować. Są trzy rzeczy, które możesz zrobić, aby lepiej radzić sobie z krytyką:

 

Po pierwsze, poświęć chwilę na uznanie, że to w porządku czuć się zranionym. Jeśli krytyka pochodzi od kolegi z pracy, nie musisz się z nią zgadzać, ale powinieneś zaakceptować fakt, że uczucia ranią, gdy ludzie krytykują Twoją pracę. Możesz powiedzieć coś w stylu „Rozumiem, doceniam, że wskazujesz na to i postaram się poprawić”. Jeśli krytyka ma miejsce w obecności szefa, możesz nadal uznać, że to w porządku czuć się zranionym, mówiąc coś w stylu „Rozumiem, dlaczego jest to problem i jestem rozczarowany. Będę pracować nad poprawą”. Przyznając, że emocje są wysokie, jesteś mniej skłonny do zrobienia czegoś pochopnie.

 

Po drugie, nie skupiaj się na samej krytyce. Skup się na tym, jak zamierzasz się zmienić na lepsze. Na przykład, jeśli ktoś krytykuje twój styl pisania, mówiąc „piszesz jak licealista”, nie wpadaj w defensywę i nie wyzywaj go za bycie niegrzecznym (nawet jeśli tak było). Zamiast tego skup się na tym, jakie konkretne elementy twojego pisania nie spodobały się im i postaraj się je poprawić. 

Więcej podobnych artykułów znajdziesz na stronie https://talkword.pl/ .