Czy prezenty firmowe pomagają w sprzedaży?

Sprzedaż jest siłą napędową każdej firmy. Bez sprzedaży nie ma znaczenia, jak dobry jest twój produkt lub jak wiele osób jest zatrudnionych w twojej korporacji – nie będziesz w biznesie przez bardzo długi czas.

 

Kiedy jesteś sprzedawcą, chcesz zrobić wszystko, co w twojej mocy, aby zwiększyć sprzedaż, a to obejmuje rozdawanie prezentów dla potencjalnych klientów.

 

Choć może się wydawać, że prezenty firmowe to tylko niepotrzebny wydatek dla firmy, można argumentować, że faktycznie pomagają one w sprzedaży poprzez poprawę relacji z klientami i szerzenie świadomości marki.

 

Na przykład, jeśli prowadzisz firmę budowlaną, a twoim klientem jest generalny wykonawca poszukujący rzetelnych pracowników, którzy nie będą pojawiać się późno lub pijani, jaki jest lepszy sposób na zademonstrowanie swojej rzetelności niż wręczenie im bonu podarunkowego do lokalnego baru, gdy tylko zatrudnią nowych pracowników? Zobaczą, że jesteś szczęśliwy, aby nagrodzić ich za ich działalność i będą czuć się pewni, że twoja praca będzie wysokiej jakości.

 

W rzeczywistości, według kilku badań cytowanych w artykule HBR „The Hidden Cost Of Free Stuff”, firmy, które oferują darmowe prezenty lub darmowe próbki produktów, często odnotowują wyższe wskaźniki utrzymania klientów i zwiększonej sprzedaży w dłuższym okresie czasu. Powodem jest to, że klienci czują się bardziej lojalni wobec firm, które dobrze ich traktują. Więcej podobnych artykułów znajdziesz na stronie https://becomedia.pl/ .